Rambo.

Pitkään sitä salailtiin, mutta kevättalvella siitä tuli totta. Zaibatsu pääsi mukaan Rambo-aiheisten pelien tekijöiden ketjuun, ja vieläpä retrotyylisellä pikseligrafiikalla. Rambo: Last Click julkaistiin yhdessä Lionsgate-studion kanssa helmikuussa Quicksaven instant game -alustalla Facebook Messengerissä.

Julkaisu noteerattiin mediassa kohtalaisesti, ei pelkästään Rambo-lisenssin takia, vaan myös uuden, kasvavan pelialustan johdosta. Messengerin ja muiden chattialustojen Instant-peleistä odotetaan seuraavaa suurta buumia, sillä ne madaltavat kynnystä pelaamisen kokeilemiseen ja palvelevat hyvin uusia käyttäjäryhmiä, jotka ovat kasvattaneet hypercasual-pelien markkinaosuutta myös mobiilipeleissä.

Instant-pelejä ei tarvitse erikseen asentaa, vaan ne latautuvat suoraan chattiin. Pelaamiseen on helppo tuoda mukaan sosiaalisia ominaisuuksia ja erilaisia ansaintamalleja sen mukaan, mitä kyseinen chattialusta sallii.

“Nyt puhutaan Appstoren jälkeisestä maailmasta, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun se disruptoituu. Ja kun miettii muita nousevia teknologiatrendejä kuten 5G:tä, niin kyllä tällaiset pelit, joita ei asenneta omalle laitteelle, tulevat varmasti yleistymään.”, kertoi Quicksaven Elina Arponen Markkinointi & Mainonta -lehdelle helmikuussa.

Pelaa Rambo: Last Click

Lari Kemiläinen

  • Head of Marketing
  • Työkalut: Affinity, Hootsuite, Google Suite
  • Diggaa: Joystick- ja zapper-pelejä, puzzleja, värkkäämistä

Kysyttävää? Soita Herkolle!

Pysy kärryillä – tilaa kuukausittainen blogikooste.
[mc4wp_form id=”778″]